''Kültür varlığına sahip çıkmamış bir millet, daha olgunlaşamamış demektir. '' M. Kemal Atatürk

Giriş yap

Şifremi unuttum

En son konular

» Sinan Özen 23 Full albüm
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyC.tesi Tem. 13, 2019 11:56 am tarafından rd11

» Kamuran Akkor 55 Full albüm ve 84 adet 45 lik..
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyÇarş. Tem. 10, 2019 12:19 pm tarafından babak20005

» Hakan Kumru - Mustafa Kemancı - Necip Yılgın 24 Albüm (Enstrümental)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyPtsi Tem. 08, 2019 12:16 pm tarafından babak20005

» Faruk Tinaz 10 Full album...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyÇarş. Tem. 03, 2019 8:27 am tarafından babak20005

» Hüseyin Altın 47 Full albüm...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyÇarş. Tem. 03, 2019 1:24 am tarafından zeki39

» Karisik Sanatcilar - 33 Bolum...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyC.tesi Haz. 29, 2019 10:29 am tarafından babak20005

» Necdet Tokatlioglu - 20 Album ve 6 Bolum sarkilari...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyC.tesi Haz. 29, 2019 10:14 am tarafından babak20005

» TRT Duetleri Serisi - 165 Sarki - 10 Bolum
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyC.tesi Haz. 29, 2019 9:57 am tarafından babak20005

» Behiye Aksoy 46 Full Album...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyC.tesi Haz. 29, 2019 9:34 am tarafından babak20005

» Ayse Tas - Makamlar ve 150 Eser..
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyCuma Haz. 28, 2019 9:01 am tarafından babak20005

» Münip Utandi - 16 Full Album...TSM...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyCuma Haz. 28, 2019 8:42 am tarafından babak20005

» Mediha Demirkıran Sarkilari - 59 Adet
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyCuma Haz. 28, 2019 8:36 am tarafından babak20005

» Cesitli Sanatcilardan Türk Sanat Müzigi - 79 Bölüm...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyCuma Haz. 28, 2019 8:15 am tarafından babak20005

» Sevim Tanürek 7 Albüm - 54 Tsm Sarkisi ve 188 adet 45 lik...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyCuma Haz. 28, 2019 8:07 am tarafından babak20005

» Safiye Ayla 19 albüm
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyCuma Haz. 28, 2019 7:45 am tarafından babak20005

» Cengiz Coskuner 63 Full Album...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyÇarş. Haz. 26, 2019 12:37 pm tarafından babak20005

» Bulent Ersoy - 65 Full album - 5 Bolum...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyÇarş. Haz. 26, 2019 7:25 am tarafından babak20005

» Nurcan Opel 32 Full Albüm...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyÇarş. Haz. 26, 2019 7:21 am tarafından babak20005

» Yeni Rakı Fasıl 4 Full Albüm
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyPaz Haz. 23, 2019 3:50 am tarafından Predator

» Harman - Türk Halk Müzigi Odeon Serisi Karma 3 Cd...
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EmptyÇarş. Haz. 19, 2019 5:09 pm tarafından hasanergundogdu

En iyi yollayıcılar

Seheryeli (6412)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
zeki39 (2430)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
Gök-Oguz (804)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
mihrimah (592)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
Admin (521)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
BESDE (500)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
Aybike (417)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
Yolcu (376)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
mesutca1 (67)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 
Egemen (51)
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Ikon10 

MENÜ

Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ TjBeTE Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ EQfIUj Seheryelinden Esintiler's Videos auf Dailymotion

MÜZİK DİNLE



please wait...homepage uhren

HABERLER

Bize Ulaşabilirsiniz

seheryelinden-esintiler@live.de

Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ

Seheryeli
Seheryeli
Yönetici
Yönetici

Mesaj Sayısı : 6412
Reb gücü : 18636
Rep poani : 40
Kayıt tarihi : 30/01/12

Yeni Konu Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ

Mesaj tarafından Seheryeli Bir Çarş. Mayıs 30, 2012 9:58 pm

Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ

Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ 220px-Alpaslan_T%C3%BCrke%C5%9F-Hasan_Sami_Bolak_(cropped)

Türkiye’nin az zamanda kalkınması için seçkin kabiliyetlerin mütehassıs zümre olarak yetiştirilmesi daha faydalıdır.Yalnız milli eğitim konusundaki görüşlerimizi bir yanlışlığa yer verilmemesi için biraz açıklamak istiyorum.

Türkiye’nin milli eğitim davası , cumhuriyetin kuruluşundan beri gayet plansız ve çok yanlış bir şekilde yürütüle gelmiştir.Bugün de aynı kör dövüşü sistem devam ettirilmektedir.Eğitimin , milletimizin sosyal ve iktisadi durumu ve ihtiyaçları dikkate alınarak Türkiye’yi en kısa zamanda kalkındıracak bir plana bağlanması lazımdır.Onun için de önce Türkiye’nin muhtaç bulunduğu elemanların sayısı , branşlarının tespit olunması ve belirli süreler içinde ulaşılması gereken hedefleri tayin olunarak buna göre eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesi gereklidir.Yani Türkiye’de halkın sağlığı için ne kadar doktora ihtiyaç var , ne kadar sağlık memuruna , ebeye , hemşireye ihtiyaç olduğu ve bunun gibi ne kadar makine mühendisine , inşaat mühendisine ve böylece nelere ihtiyaç olduğu neticesine ilmi bir şekilde varılmalıdır.

Bundan sonra da milli eğitimin buna göre planlanması gerekir.İktisadi durumumuz ve ihtiyaçlarımızın da aynı şekilde dikkate alınması lazımdır.Türkiye’de bugün uygulanan şekil ise şöyledir:Her tarafta alabildiğine ilköğretimi sağlamak için ilkokullar açılmağa çalışılıyor.Ve bu ilkokuldan mezun olan öğrencileri okutmak için de ortaokullar açılmağa , ortaokulu bitirenler için de liseler açılmağa çalışılıyor.Böylece liseleri bitiren öğrencilerimiz üniversiteye sığamıyorlar.Liselerden mezun olan öğrencilere yetecek kadar üniversite kurulabilse dahi , bu üniversitelerden mezun olan çocuklarımız bu sefer de belli kapıları zorlama durumunda kalacaklardır.Ve en çok da devlet kapılarında vazife almak isteyeceklerdir.Bu kadar kalabalık üniversite mezununu da devlet kadrolarına yerleştirmek mümkün olmadığından , başlı başına bir tedirginlik söz konusu ortaya çıkacaktır.Şimdiki halde liseyi bitiren çocuklarımızın hepsini birden üniversiteye alamıyoruz.Bu durum dahi birçok üzücü olaylara sebep olmaktadır.Kaldı ki , Türkiye’nin en önemli ihtiyaçlarından birisi de teknik eleman yetiştirmektir.Bunun için de eğitimin yine memleketin sosyal ve ekonomik hedeflerine uygun olarak teknik eğitime yöneltilmesi zorunludur.Genel olarak bütün milletin yüksek eğitim görmüş hale getirilmesi elbette istenen bir amaçtır.Fakat bu çok geniş imkanlar gerektiren bir husustur.Onun için merhaleler tayin etmek ve en kısa yoldan memleketi kalkındıracak bir plana başvurmak gereklidir.İlim ve teknikte geri kalmış bir milletin hızla yükselmesi için , üç-dört bin kişilik ilim adamı ve teknisyen kadrosu hazırlaması onun için büyük imkanlar sağlar.Bu da milyonlarca nüfusu teşkil eden bütün millet halkını üniversiteden geçirmeye kalkışmaktan çok daha kolay ve ucuzdur.Bu sebeple milli eğitim davamızın en faydalı biçimde çözümlenmesi için bizim görüşlerimizi şöyle sıralayabiliriz:

a)Seçkin kabiliyetler , mütehassıs zümre olarak ve memleketin sosyal ekonomik ihtiyaçları , hedeflerine göre yetiştirilmelidir.

b)Eğitim , memleket ihtiyaçlarını karşılayacak bol sayıda teknik eleman yetiştirecek şekilde teknik eğitime çevrilmelidir.

c)Bütün halkın süratle eğitilmesini sağlayabilmek için bizim Dokuz Işık doktrininde de ileri sürmüş olduğumuz köy planları sistemi uygulanmalıdır.

Bugün üniversite gençlerinde görmekte olduğum en büyük eksiklik ve kusurlar aynı zamanda Türk toplumunda da gördüğümüz kusurlardır.Bunları sırayla şöyle sıralayabilirim:

a)Gayesizlik , milli ülküden yoksun oluş ,

b)Ciddiyetsizlik ,

c)Disiplinsizlik ve bunlarla birlikte insanların haklarına karşılı saygılı olmamak.

İnsanları sevmek ve bencil olmamak gibi vasıfların kaybedilişi , buhran içinde bulunuşudur.Bu saydıklarımıza bir de çalışmamalarını , tembel oluşlarını ekleyebiliriz.Ayrıca ne pahasına olursa olsun sınıf geçmek ve diploma sahibi olmak zihniyeti memleketimiz için çok yıkıcı olmaktadır.Çocuklarımızda maalesef kopya çekmek bir adet halinde olup çok kere de kahramanlık sayılmaktadır.Halbuki kopyacılık çok çirkin bir huy olduğu gibi adi bir sahtekarlıktır da.Ne evlerimizde ne de milli eğitim görevlilerimizin çalışmalarında çocuklarımızın bu manevi eksikliklerini gidermek için gerekli ilgi görülmektedir.

Son yıllarda üniversite gençleri arasında yayılan aşırı sol akımlar , memleketimiz için ciddi bir tehlikedir.Gençlerimiz okullarımızda bir takım teorik bilgilerle yükletilmektedir.Fakat çocuklarımıza milli ülkü , milli hayat felsefesi , milli bir dünya görüşü verilmemektedir.Çocuklarımızın gönülleriyle kafaları çoğunlukla bu yönde boş bırakılmaktadır.Boş bırakılan her kaba ne rast gelirse o dolar.Onun için memleket evlatlarına komünizmin sadece yanlış ve batıl olduğunu , kötü ve zararlı bulunduğunu anlatmaya çalışmak yetmez.Türkiye’nin kalkındırılması için komünizmin uygun bir sistem olmadığını açıkça göstermek ve onda sonra da Türkiye’yi hızla kalkındıracak milli bir sistemi , milli bir görüşü salık vermek lazımdır.

Alparslan TÜRKEŞ





Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ 3010
Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ Seher10

Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ 23jp50

Milli Eğitim ve Türk Gençliği / Alparslan TÜRKEŞ 2u89p5d


    Forum Saati Perş. Tem. 18, 2019 1:19 am